יישור שיניים בשיטות נסתרות

הקשתיות השקופות של Invisalign

טכנולוגיה פורצת דרך, המתבססת על שילוב בין הדמיות דיגיטליות תלת מימדיות מתקדמות לבין קשתיות שקופות, מותאמות אישית, שמתוכננות באופן דיגיטלי. כל סט קשתיות שקופות מוחלף מידי שבוע -שבועיים בסט חדש עד ליישור השיניים וסיום הטיפול.

הטכנולוגיה מאפשרת לאורתודונט להפיק הדמיות מדוייקות של מערכת השיניים של המטופל. המערכת מציגה את מהלך תזוזת השיניים בכל אחד משלבי הטיפול ומאפשרת למטופל להתרשם מהתוצאה הסופית עוד לפני תחילת הטיפול.

ליישור שיניים באמצעות הקשתיות השקופות של Invisalign יתרונות רבים:

הקשתיות השקופות עשויות פולימר רפואי שקוף, גמיש ודק. קל מאד להרכיבן והן ניתנות לשליפה בקלות, דבר המאפשר שמירה מקסימלית על היגיינת הפה והשיניים.

העובדה שהקשתיות ניתנות להסרה מאפשרת נוחות גם באכילה ושתייה.

מראה אסתטי – לשיטת יישור שיניים ייחודית זו אין השלכות ויזואליות. הקשתיות כמעט בלתי נראות וקשה מאד להבחין בהן. תכונה זאת הופכת אותן לפתרון המושלם בקרב מבוגרים ובני נוער רבים, שנרתעים מהחזות של ״ברזלים״ על גבי השיניים.

בשיטה הקונבנציונאלית באמצעות גשר ליישור שיניים, מופעלים כוחות על כלל השיניים. הקשתיות השקופות מתוכננות דיגיטלית באופן מדוייק ומותאם אישית. כך ניתן להשפיע על כל שן או קבוצת שיניים בנפרד, להפוך את הטיפול לממוקד יותר ולקצר את משך הטיפול.

לפרופסור סטלה צ׳אושו ולד״ר אייל דקל ניסיון עשיר בטיפולים אורתודנטיים בשיטת Invisalign. פרופ’ צ’אושו אף ייסדה מרפאה המיועדת לטיפול במכשור לינגואלי בבית החולים הדסה עין כרם.

טיפולים קצרים עם קשתיות שקופות בייצור מרפאתי​

לעיתים יש צורך בהזזות שיניים קטנות בעיקר במקרים בהם בוצע כבר טיפול אורתודונטי בעבר. לעתים קיבועים מתעוותים או חוסר שימוש בפלטות נשלפות לשמירה עלולים להוביל לתזוזות שיניים קטנות או פתיחת מרווחים בין השיניים. במקרים אלה ניתן לטפל בקשתיות שקופות בייצור מרפאתי שעלותם נמוכה באופן משמעותי מקשתיות המיוצרות במעבדה או בחברות שונות.

המטופלים נסרקים במרפאה ע״י הסורק האינטראורלי. בעזרת תכנת מחשב יעודית, מבצעים את ההזזות הנדרשות. המודלים מודפסים בעזרת במדפסת תלת מימד במרפאה ומשמשים להפקת מספר קשתיות שקופות שבעזרתן ניתן להחזיר את השיניים לקדמותן תוך זמן קצר – שבועות עד חודשים .

Lingual appliances

מכשירים אורתודונטים בלתי נראים, המאפשרים יישור שיניים מבלי לפגוע במראה החיצוני של המטופל.

ה- Lingual Applianceמודבק על השיניים מצידו הפנימי של חלל הפה, כך שהסמכים לא נראים כלפי חוץ. טכניקת הטיפול באמצעות Lingual Appliances קיימת עשרות שנים, אך בתקופה האחרונה חל בה שיפור ניכר ובאמצעות טיפול ע״י אורתוטדונט מיומן ומומחה בתחום ניתן להשיג תוצאות מושלמות, בדומה לטיפול הקונבנציונלי.

טיפולי Lingual Appliances דורשים מיומנויות טיפול גבוהות במיוחד.

פרופ’ סטלה צ’אושו הוכשרת לטיפול בתחום זה בגרמניה בשנת 2001. מאז הכשרתה ועד היום השלימה בהצלחה מאות טיפולים באמצעות מכשור לינגואלי.
הידע הרב והניסיון שצברה באים לידי ביטוי במאמרים מדעיים שכתבה ובכנסים בינלאומיים רבים בהם הרצתה.